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Sustainable Aviation Fuel (PURE) is gaining prominence in global aviation as a solution to reduce greenhouse gas emissions. Certifications and regulations, as RSB CORSIA, ISCC CORSIA and the “Aviation ReFuelEU”, are crucial to ensuring responsible production and increasing demand for SAF. Brazil, como segundo maior produtor de etanol, plays an important role in the transition to SAF. Cooperation between governments, industry and institutions is essential. SAF not only reduces emissions, but also makes aviation more sustainable and competitive.

Brazil, with its vast ethanol production capacity, has the opportunity to lead the transition to sustainable aviation fuels and play a key role in reducing carbon emissions in global aviation.

Certifications represent important tools for any organization that wishes to have appropriate communication with society and stakeholders and that aims to remain firm and with a correct positioning..

We operate in different areas, being them:

  1. Biomaterials and Biofuels;
  2. Sustainable Aviation Fuels (PURE);
  3. Sugar cane and by-products;
  4. Soy and by-products;
  5. Palm oil and by-products;
  6. Recyclable yarns and fabrics.

Roundtable Sustainable Biomaterials (RSB Corsia) e ISCC Corsia são os padrões internacionais em que assessoramos as organizações no setor de Biocombustíveis Sustentáveis para Aviação (PURE)

AONDE IMPACTAM ESTAS CERTIFICAÇÕES

INDUSTRY

ALIMENTOS E RAÇÕES

ENERGIA

PADRÕES ISCC

  • ISCC EU: biocombustíveis e combustíveis avançados na União Europeia;
  • ISCC PLUS: global, para produtos não-energéticos na Europa e energéticos fora da Europa;
  • ISCC Japan FIT: biocombustíveis e biolíquidos no Japão;
  • ISCC Solid Biomass Netherlands
  • ISCC CORSIA: combustível de aviação sustentável para o programa da ICAOCarbon Offsetting and Reduction Schemefor International Aviation

PROGRAMA CORSIA

  • LANE: programa para redução e compensação de carbono na aviação civil internacional;
  • Launched in 2016 durante a assembleia da ICAO;
  • objective de contribuir com a mitigação das mudanças do clima e regular as emissões do setor de aviação;
  • Estabelece limites de emissões com base nos níveis de 2020;
  • Compromisso de crescimentocarbono neutro” from 2020;
  • PURE: ao permitir a redução de emissões, reduz a necessidade de compensações por parte da companhia aérea (ex. compra de créditos de carbono)
  • Combustível de aviação renovável (produzido a partir de biomassa ou resíduos) e que atende aos critérios de sustentabilidade do CORSIA;

  • Pode ser misturado ao combustível fóssil, sem necessidade de adaptar a infraestrutura de distribuição e abastecimento;

  • Não requer adaptações das atuais aeronaves (combustíveldrop in”).